fbpx
Czy mała firma powinna mieć bloga ? Jest to pytanie, które jest nam zadawane oraz zapewne sami je sobie zadajecie. Jeżeli jesteś przekonany, że TAK to powinieneś przeczytać do końca. Przeanalizujmy wspólnie to pytanie.
Czy mała firma powinna mieć bloga w 2021 roku

Czy mała firma powinna mieć bloga ? Czy lokalna firma powinna prowadzić bloga ? Czy JA powinienem prowadzić bloga mojej małej lokalnej firmy ? To pytanie, które z pewnością zadaje sobie wiele osób.  

Jaka jest wartość bloga dla lokalnego SEO ?

Zanim przejdziemy do odpowiedzi na to pytanie chcielibyśmy przytoczyć kilka wypowiedzi z forów, gdzie wypowiadają się eksperci oraz osoby, które mają doświadczenie z blogami i które Naszym zdaniem wnoszą wiele do tematu:

Czy mała firma powinna mieć bloga ?
“Dla wykonawcy usług, takich jak hydraulik, ślusarz czy prawnik, sugerowałbym zrobić wpis na blogu odpowiadający na pytania, które zadając ludzie, klienci. Na przykład Top 3 pytania, które należy zadać lokalnemu hydraulikowi w Twoim mieście lub Jakie pytania należy zadać lokalnemu hydraulikowi, itp.”

Czy mała firma powinna mieć bloga ?

“Wszystko, co dodaje widoczność do Twojej witryny jest pomocne, a posty na blogu są niedrogim sposobem na zrobienie tego. I nie znikają po tygodniu, jak posty GMB (Google Moja Firma)”.

Czy mała firma powinna mieć bloga ?

“Posty na blogu zapewniają również dodatkową okazję do stworzenia większej ilości bogatych w słowa kluczowe linków w całej witrynie. Jeśli jest to odpowiednio skonstruowane, pomoże to w ogólnej widoczności, co powinno przełożyć się na wyższe lokalne rankingi.”

Czy mała firma powinna mieć bloga ?

“Nie zgodzę się i powiem, że moim zdaniem nie warto”.

Czy mała firma powinna mieć bloga ?

“Dla naszego klienta pisalibyśmy 2 posty blogowe w miesiącu. Robiliśmy to przez 2-3 lata. Byłem sceptyczny co do wpływu. Zatrzymaliśmy się i usunąłem wszystkie posty na blogu, aby zobaczyć, co się stanie. Nic się nie stało. Żadnej zmiany w rankingu w górę lub w dół.”

Czy mała firma powinna mieć bloga ?

“Posty na blogu są na czasie – strony internetowe są ponadczasowe. Nie lubię wpisów na blogu tylko po to, aby blogować – to strata czasu. Jeśli jest to cenna treść dla twoich klientów – zamień ją w stronę.”

Mnóstwo firm zajmujących się marketingiem internetowym czy też SEO (pozycjonowaniem stron) oferuje blogowanie czyli pisanie postów na potrzeby firmy  jako część swojego miesięcznego pakietu.  Osobiście twierdzimy, że ogromna większość małych firm nie powinna mieć bloga jako części swojej strategii.

Dlaczego na pytanie Czy mała firma powinna mieć bloga odpowiadamy - NIE

Blog jest przydatny, gdy masz wiele tematów, zagadnień, treści czyli tak zwanego kontentu związanego z Twoim biznesem. Treść bloga, aby była skuteczna musi być stale aktualizowana. Codziennie w sieci pojawia się około 4,5 miliona wpisów na blogach i to jest Twoja konkurencja.

Czy klienci adwokata specjalizującego się w rozwodach naprawdę chcesz dostać aktualizowane miesięcznie lub tygodniowo informacje na temat, co dzieje się w świecie prawa? Prawdopodobnie nie. 

Co o firmie koszącej i dbającej o trawniki może chcieć wiedzieć statystyczny klient ?

Oczywiście interesują go szczegóły usługi, ale z pewnością nie będzie zainteresowany szczegółami branżowymi i śledził najnowszych trendów w tej dziedzinie.

Czy mała firma powinna mieć bloga
lokalni klienci na blogu

Jeśli Twoi klienci prawdopodobne nie będą chcieli kształcić się w dziedzinie którą się zajmujesz to może okazać się, że bloga prowadzisz jedynie dla… Twojej konkurencji, która będzie miała na tacy podane najciekawsze aktualne rozwiązania.

Artykuły na blogu mają daty. W miarę upływu czasu, data na artykule będzie coraz starsza, a w większości przypadków oznacza to, że wpis będzie przestarzały i nieistotny dla użytkowników.

Jaką wartość ma blog dla małej firmy?

Jednym z trendów, które obserwujemy to gdy firma lub agencja reklamowa „bloguje” dla samego blogowania. Oczywiście przynosi to mierzalny efekt – ciągły wzrost ruchu na stronie. Ale to wszystko. Więc jeśli ruch na Twojej stronie jest najważniejszym parametrem to Blog jest dla Ciebie. Ale bądźmy szczerzy, więcej ruchu nie zawsze równa się więcej dla Twojego biznesu, zwłaszcza dla mniejszej strony internetowej firmy. To co powinno się liczyć to przecież ilość wypełnionych formularzy, maili, kontaktów telefonicznych czy napisanych wiadomości do Ciebie poprzez socialmedia czy innych akcji wykonanych przez zainteresowanych klientów.

blog w malej firmie

O jakim rodzaju treści powinienem pomyśleć?

Zamiast zatrudniać agencję marketingową, prosić kogoś lub samemu dodawać do witryny 10 wpis miesięcznie na konkretny temat, o wiele lepiej jest zastosować strategię, która została przyjęta i głoszona przez niektórych bardzo mądrych ludzi z branży SEO.  To przybliży Nas do odpowiedzi na pytanie czy mała firma powinna mieć  bloga

 Koncepcja jest taka, że lepiej jest mieć kilka świetnych treści, które dostarczają potężnych ruchu na stronę niż mieć setki słabych, które dają mniej niż 10 odwiedzających miesięcznie. Warto pamiętać, że słabej jakości treść ma również generalnie bardzo wysoki współczynnik odrzuceń (czyli wejść na stronę i opuszczenia jej po kilku sekundach). Google i jego algorytm zwany Pandą walczy z niskiej jakości treścią, co oznacza ni mniej ni więcej niż to, że Twoje zaangażowanie w bloga może przynieść zupełnie odwrotny efekt od zamierzonego.

 Oto kilka przypadków zastosowań tej strategii :

Ahref’s  Brian Dean’s

Prawie 20% ruchu na stronie, gdy spojrzeliśmy na okres 30 dni, pochodziło z jednego przewodnika, który napisaliśmy kilka lat temu.  Spędzamy czas i wysiłek, utrzymując ten przewodnik aktualnym zamiast robić coś nowego.  Przynosi to większy ruch, który prowadzi do większej sprzedaży.

W przypadku małych firm, są dwa rodzaje treści, które stale bardzo dobrze działają, są mniej czasochłonne i prowadzą do sprzedaży:

FAQ

Najczęściej zadawane pytania. Pytania, które mają bardzo szczegółowe, ale zwięzłe odpowiedzi.

Na przykład :

Ubezpieczenie samochodu: Którzy ubezpieczyciele oferują wybaczanie kolizji?

Serwis drzew: Jak przyciąć klon japoński?

Pielęgnacja trawnika: Jakie rodzaje chwastów zabija preparat X?

Przewodniki

Bardziej dogłębna lista kontrolna, jak coś zrobić, tak zwane „krok po kroku” rzeczy na dany temat.

Na przykład:

Kancelaria Prawna: Przepisy dotyczące ścinania drzew w Redzie ?

Ubezpieczenia: Gdzie jak i co potrzebuję żeby osobiści zgłosić szkodę w Rumii ?

Hydraulik: Co zrobić gdy w kranie leci brudna woda ?

Istnieje wiele stron np. firm prawniczych, gdzie większość ich ruchu pochodzi z kilku blogów napisali lata temu. Ich wysiłki są skierowane jedynie na aktualizacje treści.

Sugerujemy przetestowanie tej strategii przed wdrożeniem jej w całej witrynie. Jeśli masz wpis, post na blogu, który dostaje dużo ruchu, możesz spróbować przetestować kilka różnych rzeczy:

  • Zaktualizuj datę publikacji, aby była aktualna.  Obserwuj zarówno wyświetlenia, jak i CTR w Search Console, aby zobaczyć, co się stanie w rezultacie.
  • Usuń daty całkowicie i przeniesienie fragmentu z bloga na stronę. Czyli stwórz regularną stronę.
czy mala firma powinna miec blog

Więc jak to jest ? Czy mała firma powinna mieć bloga ?

Czy mała firma powinna mieć bloga ? Oczywiście odpowiedź brzmi: to zależy.

Jeśli firma ma ciekawe i ciągle świeże wiadomości lub rzeczy, które mogłyby zapewnić wartość dla swoich klientów, które nie pasują do podstawowych stron to blog jest idealnym rozwiązaniem.

Trzeba przestać myśleć o blogowaniu w kategoriach “blogowania dla samego blogowania”. Skup się na optymalizacji istniejących stron głównych i nieustannej analizie luk w treści, które istnieją.

Na koniec, żeby było jasne, nie twierdzimy, że blogi nie mogą napędzać celów biznesowych. Mogą i robią to. Ale pisanie na siłę bloga lub inwestowanie pieniędzy w zatrudnienie kogoś, kto będzie to robił w Twoim imieniu nie jest rozwiązaniem dla małej lokalnej firmy i zapewne nie jest optymalnym sposobem na osiągnięcie Twojego celu biznesowego. Być może warto najpierw zacząć od budowania zaufania do Twojej firmy poprzez pozytywne opinie.

Podaj dalej...

Udostępniaj Nasz artykuł z Hashtag #wspieramlokalnych na swoich mediach społecznościowych.

Dzięki temu wspierasz lokalnych przedsiębiorców i pomagasz budować Nasz portal.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

Masz coś do dodania ? Napisz komentarz

Zapisz się na Naszą listę powiadomień :

Szanujemy Twój adres mailowy. Nie martw się nie wysyłamy spamu.

ReLok #wspieramlokalnych

Jesteśmy Waszą lokalną bazą wiedzy o firmach, ogłoszeniach i wydarzeniach. Zapewniamy darmowy wpis wszystkim lokalnym firmom na Kaszubach i okolicach, a także reklamę premium, projektowanie stron internetowych, przygotowywanie materiałów graficznych, wideo oraz wsparcie marketingowe.