Istnieje bardzo duży związek pomiędzy recenzjami online, a lokalnym SEO. Jak opinie wpływają na SEO ? Poniżej wyjaśnimy dokładnie, jaki wpływ na pozycję w wyszukiwarce może mieć recenzja od klientów, użytkowników.
opinie seo

Zastanawiasz się Jak opinie wpływają na SEO ? Czy opinie w Internecie wpływają w ogóle na Twoją pozycję w wyszukiwarce ? W ciągu ostatnich kilku lat, recenzje online stały się niezbywalną częścią arsenału każdego właściciela lokalnego biznesu. Ilość stron z recenzjami znacznie wzrosła, a tempo, w jakim konsumenci piszą i odnoszą się do recenzji również rośnie wykładniczo.

 

Recenzje pomagają ludziom zdecydować, które produkty lub usługi powinni kupić, gdzie powinni podróżować, a nawet gdzie powinni jeść. Recenzje powoli stają się integralną częścią biznesu w Internecie, co oznacza, że zarządzanie reputacją online jest ważniejsze niż kiedykolwiek.

 

Licznie przeprowadzone badania pomogły dokładnie określić wpływ, zarówno pozytywnych, jak i negatywnych recenzji na popularność, liczbę sprzedaży, świadomość produktu, współczynnik konwersji i rentowność firm sprzedających produkty lub usługi.

 

Ale to nie wszystko: wraz ze wzrostem znaczenia recenzji, zaczęły one również przenikać do algorytmów wyszukiwarek i wpływać na pozycje wyszukiwania zarówno dla rankingów lokalnych, jak i wyników ogólnych. W rzeczywistości, znaczenie recenzji dla SEO nie może być niedoceniane.

Zanim zagłębimy się w temat jak opinie wpływają na SEO i związek pomiędzy recenzjami online a lokalnym SEO, podsumujmy szybko, jak recenzje mogą bezpośrednio wpłynąć na Twoje wyniki.

recenzje seo

Korzyści biznesowe płynące z opinii:

  • Posiadanie czterech i pięciu gwiazdek (gdzie 5 to maksymalna ocena w większości portali) w recenzjach pokazuje, że Twojej firmie można zaufać. Oznacza to, że konsumenci są bardziej skłonni wybrać Ciebie niż konkurencję.
  • Posiadanie wielu pozytywnych recenzji zwiększa prawdopodobieństwo przekonania klientów do zapłacenia większej ilości pieniędzy za produkty lub usługi. W rzeczywistości, badania wykazały, że konsumenci są skłonni wydać około 31% więcej na produkty i usługi firm, które posiadają doskonałe recenzje.
  • Badania pokazują również, że posiadanie czterech lub pięciu gwiazdek recenzji na swoim profilu Google My Business zwiększa „klikalność”, więc recenzje dostarczają więcej ruchu do Twojej witryny.
  • Więcej niż siedmiu na dziesięciu konsumentów ufa recenzjom online tak bardzo, jak osobistej rekomendacji, dzięki czemu recenzje są tak potężnym narzędziem marketingowym dla rozwoju firmy.
  • Badanie przeprowadzone przez Harvard Business Review sugeruje, że poprawa średniej oceny recenzji na portalu Yelp o jedną gwiazdkę może prowadzić do 5%-9% wzrostu przychodów.

Wpływ negatywnych recenzji na Twoją firmę:

  • Negatywne recenzje mogą być szkodliwe dla prestiżu, rentowności i wiarygodności firmy.
  • Pojedyncza negatywna recenzja może powodować utratę do 22% klientów, podczas gdy około trzy negatywne recenzje mogą zniechęcić około 59% klientów.
  • Ludzie niechętnie kupują od firm, które nie mają żadnych recenzji.
  • Badania wykazały również, że około 86% potencjalnych klientów nie będzie kupować produktów lub usług od firm, które mają negatywne recenzje. W najgorszych przypadkach negatywne recenzje pojawiające się w wyszukiwarce Google, przyczyniły się do utraty około 70% przyszłych klientów firmy.

 

jak opinie wplywaja na seo

W czasach, gdy Internet przejął świat, recenzje online kierują klientów albo w kierunku lub z dala od firmy. Zadowolenie klienta jest istotną częścią Twojego biznesu, może tylko pomóc zarówno w sprzedaży jak i rozwoju i rentowności Twojej firmy. Przejdźmy teraz do tematu głównego – Jak opinie wpływają na SEO 

Czy recenzje mają wpływ na lokalne rankingi SEO ?

Tak, wyszukiwarki będą brały pod uwagę Twój profil recenzji (w tym ich jakość i ilość) podczas obliczania pozycji w wyszukiwarce. Ustaliliśmy, że konsumenci uwielbiają recenzje i w wielu przypadkach używają dobrej lub złej recenzji, aby potwierdzić swoją decyzję, czy chcą robić interesy z Tobą, czy szukać gdzie indziej. Wyszukiwarki również przyjmują podobne stanowisko. Nie powinno być zaskoczeniem, że recenzje i SEO są ze sobą ściśle powiązane, ponieważ mają ten sam cel. Jak opinie wpływają na SEO ?

Wyszukiwarki chcą pomóc swoim użytkownikom znaleźć odpowiedni produkt, usługę lub informację w jak najszybszy sposób. Recenzje służą do oddzielenia tego, co dobre od tego, co złe i pomagają konsumentom znaleźć najlepszy lokalny biznes dla ich potrzeb.

Pomyśl o recenzjach jako o rekomendacjach pochodzących z tłumu – cztero- lub pięciogwiazdkowa recenzja mówi wyszukiwarce, że może ona śmiało pokazać tę firmę w miejscu o wysokiej widoczności.

Jak opinie wpływają na SEO ?

Według badania Local Search Ranking Factors Survey, sygnały z recenzji stanowią 16% procesu decyzyjnego wyszukiwarek, jeśli chodzi o lokalny ranking. Podczas uwzględniania recenzji w algorytmach, eksperci twierdzą, że brane są pod uwagę takie wskaźniki jak liczba recenzji, które posiada firma, szybkość ich pojawiania się oraz różnorodność otrzymywanych recenzji. A recenzje tylko zyskują na znaczeniu, wzrosły z 13% do 16% od 2018 roku.

Posiadanie recenzji na wielu platformach recenzyjnych (np. ReLok), dużo pozytywnych odczuć w recenzjach oraz posiadanie słów kluczowych produktu i usługi w tekście uzyskanych recenzji zostały również zidentyfikowane jako czynniki różnicujące konkurencję przez panel ekspertów wyszukiwania lokalnego.

Czy recenzje Google są ważne dla SEO ?

Wiele badań potwierdziło definitywny związek pomiędzy ilością i jakością recenzji Google a lokalnymi rankingami SEO. W badaniu Local SEO Guide dotyczącym czynników rankingowych lokalnego SEO stwierdzono, że recenzje były pojedynczym najważniejszym czynnikiem, przy czym w badaniu stwierdzono, że :

“Znaczenie recenzji nie jest szczególnym zdziwieniem, ponieważ jest to sposób dla Google na „ niezależny głos tłumu” pomagający pozycjonować wyniki”

Jak opinie wpływają na SEO ? Dane pokazują, że jeśli próbujesz uplasować się dobrze w wyszukiwaniu lokalnym, Twoja firma prawdopodobnie osiągnie wyższe pozycje, jeśli masz dużo recenzji, z uwzględnieniem zarówno miasta, jak i słowa kluczowego, na które chcesz uplasować się w rankingu.

Google nie będzie już pozwalać anonimowym użytkownikom na pozostawianie recenzji online dla firm. Kiedy podjęto kroki w celu wprowadzenia tego zakazu, badania Joy Hawkins ujawniły, że firmy z usuniętymi recenzjami spadły w rankingach kilka dni później. To sugeruje, że liczba recenzji, które masz bezpośrednio wpływa na miejsce w rankingu.

Wiele badań sugeruje, że współczynnik klikalności ma również wpływ na pozycję w wyszukiwarce, a recenzje można powiedzieć, że mają bezpośredni wpływ również tutaj.

Jeśli kiedykolwiek zadałeś sobie pytanie: “jak opinie wpływają na SEO” Yotpo przebadało 30,000 firm, które właśnie zaczęły uwzględniać opinie w swojej strategii marketingowej przez okres dziewięciu miesięcy, aby odpowiedzieć na to pytanie:

jak opinie wplywaja na seo
Możesz zobaczyć na powyższym wykresie, że wprowadzenie recenzji miało ogromny wpływ na organiczne odwiedziny strony.

Opinie są pożywką dla botów SEO

opinie seoJeśli Twoja strategia reputacji online jest prawidłowa, będziesz regularnie pozyskiwać świeże recenzje. Jeśli kiedykolwiek rozmawiałeś z konsultantem SEO lub pracowałeś z lokalną agencją SEO, wiesz, że świeża treść jest siłą napędową SEO – dlatego też jesteś stale zachęcany do pisania postów na blogu, tworzenia nowych stron docelowych i inwestowania w content marketing.

Recenzje działają w podobny sposób. Kiedy pozyskujesz je regularnie, zapewniają one stały dopływ świeżej treści do przetrawienia przez boty wyszukiwarek. Jeśli te recenzje są zamieszczane na platformach, takich jak Yelp, Google My Business, TrustPilot czy naszej ReLok tym lepiej.

Budowanie lepszych rankingów wyszukiwania nie jest tylko sprawą zaimponowania automatycznym botom. Google polega również na swoim ludzkim zespole kontroli jakości. To sprawia, że silne recenzje są jeszcze bardziej wartościowym narzędziem SEO, jak wyjaśnia Yotpo:

“Zautomatyzowane algorytmy wyszukiwarek używają botów, które szukają recenzji produktów i referencji klientów, aby ocenić stronę internetową. Dodatkowo, ludzkie zespoły znane jako osoby oceniające jakość wyszukiwania ręcznie oceniają reputację strony, szukając takich aspektów jak wiedza, autorytet i prawda, z których wszystkie są zdobywane dzięki treści od klientów”

W jaki sposób negatywne opinie wpływają na Twoje SEO?

Biorąc pod uwagę cały nacisk kładziony na uzyskanie jak największej ilości dobrych recenzji i pewną wiedzę, jak opinie wpływają na seo, że recenzje przyczyniają się do pozycji w wyszukiwarce, łatwo byłoby założyć, że negatywne recenzje spowodują spadek w rankingach i powinny zostać usunięte. W rzeczywistości tak nie jest, a negatywna recenzja sama w sobie nie prowadzi do utraty pozycji. Google Search Quality Evaluator Guidelines wyraźnie stwierdza, że osoby oceniające nie powinny być zniechęcone przez jedną lub dwie słabe recenzje:

“Bądź sceptyczny zarówno w stosunku do pozytywnych, jak i negatywnych recenzji użytkowników. Każdy może je napisać, włączając w to twórcę strony lub osobę, którą sklep lub firma zatrudnia w tym celu…”

“Interpretując recenzje klientów, staraj się znaleźć ich jak najwięcej. Każdy sklep lub strona internetowa może otrzymać kilka negatywnych recenzji. Jest to całkowicie normalne i oczekiwane. Duże sklepy i firmy mają tysiące recenzji i większość z nich otrzymuje kilka negatywnych. Ważne jest również, aby przeczytać recenzje, ponieważ treść recenzji ma znaczenie, a nie tylko ich liczba.”

“Wiarygodne, przekonujące doniesienia o oszustwach i nadużyciach finansowych są dowodem na wyjątkowo negatywną reputację. Pojedyncze spotkanie z nieuprzejmym pracownikiem lub opóźniony odbiór pojedynczej paczki nie powinny być uznawane za informacje o negatywnej reputacji.”

Zarządzanie reputacją i SEO

Czy już wiesz i rozumiesz jak opinie wpływają na SEO Twojej firmy ? Kiedy zbierzemy wszystkie te szczegóły razem, jasno widzimy, że wdrożenie strategii recenzji, opinii dla celów SEO jest niezbędne. Tak samo jak jest kluczowe dla osiągnięcia innych celów biznesowych, takich jak budowanie wiarygodności, ustanawiania zaufania i dokonywania sprzedaży.

Dlaczego warto używać ReLok do zarządzania reputacją lokalnych firm?

W ReLok zdajemy sobie sprawę z potrzeby posiadania przez lokalne firmy doskonałych profili recenzyjnych, aby móc nadal konkurować. Recenzje i opinie online stają się coraz bardziej znaczące w wyszukiwarkach i innych obszarach, więc budowanie wiarygodnej reputacji i utrzymanie miłości klientów jest ważniejsze niż kiedykolwiek.

Dlatego opracowaliśmy strategię do zarządzania reputacją online, która umożliwia Tobie lub Twojej firmie pozyskiwanie uczciwych, pozytywnych opinii w sposób płynny, bezproblemowy i skuteczny.

Pozyskiwanie opinii jest częścią pakietu LORD na ReLok z którego mogą skorzystać wszystkie firmy prowadzące działalność na terenie Kaszub, pomorza i okolic.

Podaj dalej...

Udostępniaj Nasz artykuł z Hashtag #wspieramlokalnych na swoich mediach społecznościowych.

Dzięki temu wspierasz lokalnych przedsiębiorców i pomagasz budować Nasz portal.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

Masz coś do dodania ? Napisz komentarz

To jest ciekawe:

M Dent Reda Dentysta Stomatolog Reda Gabinet

M-dent

M-dent RedaStomatologia M-dent to nowoczesny

Natkaziemia

Natkaziemia – Gospodarstwo MirnychJesteśmy małżeństwem,

MAXPRO

Zajmujemy się sprzedażą materiałów budowlanych,

Polub Nas

Zapisz się na Naszą listę powiadomień :

Szanujemy Twój adres mailowy. Nie martw się nie wysyłamy spamu.

ReLok #wspieramlokalnych

Jesteśmy Waszą lokalną bazą wiedzy o firmach, ogłoszeniach i wydarzeniach. Zapewniamy darmowy wpis wszystkim lokalnym firmom na Kaszubach i okolicach, a także reklamę premium, projektowanie stron internetowych, przygotowywanie materiałów graficznych, wideo oraz wsparcie marketingowe.