Media społecznościowe są jednym z najlepszych i najtańszych sposobów na prezentowanie oferty swojej restauracji, lokalu. W tym artykule przeczytasz na co zwrócić uwagę przy promowaniu oferty na wynos wykorzystując najpopularniejsze media społecznościowe jakimi są Instagram i Facebook
Jak Pokazać Ofertę Na Wynos

Instagram

Posiadanie konta na Instagramie to absolutny wymóg w dzisiejszych czasach dla każdego, kto poważnie myśli o rozwoju swojego lokalu gastronomicznego. Jeden obraz mówi więcej niż 1000 słów, a moda na fotografowanie jedzenia potwierdza, że wiele osób jest „konsumentami” takich treści. Żaden opis przyrządzanej potrawy nie zastąpi dobrze wykonanego zdjęcia. Nie musi być to profesjonalne zdjęcie. Wystarczy średniej klasy telefon z aparatem, dobre światło, „porządek” na stole oraz Wasza przepyszna potrawa.

Poza zdjęciami i opisami produktów należy również zwrócić uwagę na kilka szczegółów, które są charakterystyczne dla Instagram.

Jak promować jedzenie na wynos w mediach społecznościowych ?

1. Zadbaj o BIO

BIO czyli biografia na Instagramie to krótki opis, w którym można zawrzeć najważniejsze informacje o profilu i wyjaśnić, co można na nim zobaczyć. BIO jest zwięzłe, maksymalna długość to 150 znaków i niesie ze sobą ogromny potencjał, dlatego warto zadbać o wszystkie jego detale, tym bardziej że jest publicznie dostępne i każdy może je zobaczyć. Zaktualizuj swoje BIO i opisz, jak można zamawiać dania z restauracji na wynos, oznacz Partnerów (Wolt, Glovo, Uber Eats itp.) oraz opisz obszar działania w usłudze z dowozem.

2. Pokaż menu

Szybki dostęp do menu lokalu jest bardzo ważny. W BIO masz możliwość dodania linku z przekierowaniem do aktualnego menu lokalu. W ten sposób będzie w widocznym miejscu co ułatwi klientom podjęcie decyzji co do zamówienia.

3. Popraw estetykę relacji

Tutaj skupimy się na Stories. Stories to krótkie, ulotne, materiały „na chwilę”. Z tego sposobu przekazu korzystają zarówno Twoi znajomi, jak i wiele potężnych marek. Stories ma swoje ograniczenia np. czas trwania wideo do 15 sekund, ale właśnie o to chodzi. Ma być szybko konkretnie i na temat.

Na profilu Instagram stwórz kategorie „Wyróżnione Stories” np. menu w dowozie, menu dnia, proces dostawy, jak zamawiać. Dzięki temu ulotne treści, które znikają po 24 godzinach, będą przypięte na Twoim profilu tak długo, jak zechcesz. A same Stories staną się ważną częścią Twojego profilu społecznościowego.

4. Dbaj o regularne publikacje

Regularność, cykliczność jest bardzo ważna. Publikacje należy dodawać najlepiej codziennie. Niech obserwujący Ciebie klienci wiedzą, że działasz, że u Ciebie ciągle coś się dzieje. Jest to czynność wymagająca czasu i dodatkowego zaangażowani, ale opłaca się. Sprawdź jak robi to konkurencja, a przekonasz się, że udostępnia relacje na Instagram w formie InstaStories nawet częściej jak raz dziennie. To musi być Twój nawyk. Niektóre wpisy będą gorsze, szczególnie na początku inne lepsze i coraz lepsze z czasem, ale lepiej dodać uśmiechniętą buźkę z napisem zapraszamy niż nie dodać nic.

Na profilu Instagram stwórz kategorie „Wyróżnione Stories” np. menu w dowozie, menu dnia, proces dostawy, jak zamawiać. Dzięki temu ulotne treści, które znikają po 24 godzinach, będą przypięte na Twoim profilu tak długo, jak zechcesz. A same Stories staną się ważną częścią Twojego profilu społecznościowego.

5. Angażuj klientów

Zadawaj pytania i staraj się skłonić odwiedzających Twój profil na Instagram do komentowania i wyrażania swojej opinii. Media społecznościowe tak jak każde media mają tą samą zasadę – Lepiej, żeby mówili źle niż żeby nie mówili wcale. To brzmi strasznie ale taka jest prawda. Oczywiście najlepiej zbierać tylko pozytywne komentarze, pełne podziwy dla własnej pracy, ale umiejętne wyjście z krytycznej opinii ma znacznie lepsze efekty niż podziękowania za komplementy.

Na profilu Instagram stwórz kategorie „Wyróżnione Stories” np. menu w dowozie, menu dnia, proces dostawy, jak zamawiać. Dzięki temu ulotne treści, które znikają po 24 godzinach, będą przypięte na Twoim profilu tak długo, jak zechcesz. A same Stories staną się ważną częścią Twojego profilu społecznościowego.

Jak promować jedzenie na wynos na facbook

Facebook

Jest wiele metod, sposobów i strategii na promowanie restauracji na FB. Wysokiej jakości content, porządek w zakładkach, uporządkowane informacje, zdjęcia z “życia wzięte” – to tylko mała garść pomysłów, które pomagają zwiększyć zaangażowanie. Można o tym napisać doktorat. My chcielibyśmy przedstawić Tobie kilka prostych, ciekawych i niezbędnych działań, które musisz podjąć, aby promować swój lokal i usługę na wynos.

1. Informuj

Głównym celem mediów również tych społecznościowych jest informowanie. Na swoim profilu powinieneś informować stałych i potencjalnych klientów o tym co dzieje się w Twoim lokalu oraz możliwościach jakie oferujesz w tym o możliwości zamawiania jedzenia na wynos oraz o opcjach dostawy. Przygotuj kilka wariantów postów w których będzie dokładnie opisany proces zamawiania i możliwości odbioru jedzenia. Dodawaj te posty codziennie „rotacyjnie”. Codziennie inny, przeplatając nimi inne wpisy. To znacznie lepsza metoda niż przypinanie tego rodzaju postów na górze swojej tablicy na fanpage.

2. Dodaj menu

Facebook umożliwia dodanie menu w specjalnej zakładce, w pliku .pdf lub .png . Nie ma konieczności wrzucania go do folderu ze zdjęciami, gdzie później ciężko go odnaleźć. Sprawdź czy menu jest dobrej jakości czytelne

3. Kontakt

Czy można u Ciebie zamówić jedzenie poprzez FB ? Jeżeli nie to pomyśl nad taką opcją. Jednak w pierwszej kolejności sprawdź czy numer telefonu na Twoim profilu jest poprawny, odpowiadaj szybko i regularnie na wiadomości z Messengera oraz sprawdź czy masz dodany link do Twojej strony WWW oraz adres mailowy.

4. Logo i zdjęcie w tle

Poświęć szczególną uwagę temu, aby Twoje profilowe logo na fanpage było dobrej jakości, a zdjęcie w tle, okładka zachęcała do pozostania na Twojej stronie. To są dwa elementy które jako pierwsze zwracają uwagę na Twoim profilu. Jeżeli nie masz gotowych materiałów graficznych do tego przeznaczonych możesz skorzystać z darmowych programów takich jak np. Canva do przygotowania naprawdę dobrej jakości grafik.

5. W grupie siła

Dołączaj do lokalnych grup promujących lokale w Twojej okolicy oraz bierz aktywny udział w dyskusjach, które się na nich odbywają. Wiele osób szuka, zasięga opinii na grupach. Jest to miejsce gdzie znajduje się wielu twoich potencjalnych klientów. Skorzystaj z wyszukiwarki grup na FB, wpisz interesującą Ciebie frazę i dołącz do tych grup, które są najbardziej aktywne.

6. Daj głos swoim klientom

Wymyśl swój unikalny hashtag (#) np. #pizzamaster lub #zamowilemwxxx . Poproś swoich klientów o to, aby udostępniali wpisy, najlepiej ze zdjęciem zamówionych u Ciebie dań z tym hashtagiem. Udostępnianie takiego rodzaju to świetne uwiarygodnienie dla Twojej oferty. Pokazuje, że faktycznie wiele osób korzysta z Twojej oferty, że są to znajomi i znajomi znajomych, a co najważniejsze są zadowoleni. To bardzo dobry sposób na poszerzenie grona klientów i rozszerzenie zasięgu Twoich działań.

7. Poproś o aktywność

Zapewne wiele razy oglądałeś nagrania na YouTube gdzie narrator prosi oglądających o : subskrypcje, łapki w górę, dzwoneczki itp. Robią to wprost i bezpośrednio, stało się to naturalne i oczywiste w Internecie. Bardzo ważna jest opinia innych użytkowników. A polubienia postów, komentarze to najłatwiejszy sposób na uzyskanie opinii. Poproś swoich stałych Klientów o skomentowanie postów, udostępnianie postów, dodanie recenzji pod Twoimi postami.

8. Pracuj nad zaangażowaniem klientów

Postaraj się, dodawać wpisy atrakcyjne dla odbiorców. Zachęć ich do działania i utrzymuj stały dialog wykorzystując różnego rodzaju formy aktywności : Zorganizuj konkurs np. polegający na publikacji zdjęć z posiłkami z dowozu. Nagrodą w konkursie może być rabat, darmowa dostawa lub posiłek, voucher lub drobny firmowy gadżet. Postaw na angażujące posty typu “dokończ zdanie”, „jak uważasz?” , „co byś zrobił?”. Zapytaj jakie danie jest najlepsze w Naszym menu? Z kim zazwyczaj zjadacie zamówione danie? Jakie dania powinnyśmy dodać do Naszej karty ?

9. Pokaż backstage

To bardzo lubiany przez odbiorców format. Pokaż jak pracujecie. Pokaż jak gotujecie, pakujecie, dowozicie. Wrzuć zdjęcia Twojego zgranego personelu. Pokaż jak dbacie o czystość lokalu. Pokaż uśmiech i radość z pracy. W Twoim lokalu jak w życiu nie zawsze wszystko się udaje. To też warto pokazać. Przypalona pizza czy kotlet, nieudane danie, rozbite naczynia pokazane w odpowiedni sposób pokazują jeszcze bardziej ludzką stronę Twojej ekipy.

10. Angażuj różnymi formatami

Pamiętaj, że FB oferuje znacznie więcej rodzajów wpisów niż post. Dlatego nie ograniczaj się. Atrakcyjne publikacje z pewnością przyczynią się do zainteresowania Twoim lokalem i ofertą dowozową. Twórz karuzele postów, wykorzystuj ankiety, dodawaj krótkie materiały video. Skorzystaj z Relacji do bieżącej komunikacji z klientami.
Jak promować jedzenie na wynos w mediach społecznościowych ?

Pamiętaj, że social media to nie tylko Instagram i Facebook, ale warto zacząć od tych dwóch portali. Na naszej platformie ReLok doceniamy Twoje zaangażowanie w tworzenie treści w tych portalach. Dlatego każdy firmowy wpis na Naszej stronie daje możliwość podłączenia Twoich social mediów, a Twoja twórczość na Instagramie jest prezentowana w atrakcyjny sposób za pomocą Naszego dedykowanego rozwiązania.

 

Zapraszamy również, abyś śledził nasze social media. Odwdzięczymy się. Daj nam lajka !

Podaj dalej...

Udostępniaj Nasz artykuł z Hashtag #wspieramlokalnych na swoich mediach społecznościowych.

Dzięki temu wspierasz lokalnych przedsiębiorców i pomagasz budować Nasz portal.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

Masz coś do dodania ? Napisz komentarz

Zapisz się na Naszą listę powiadomień :

Szanujemy Twój adres mailowy. Nie martw się nie wysyłamy spamu.

ReLok #wspieramlokalnych

Jesteśmy Waszą lokalną bazą wiedzy o firmach, ogłoszeniach i wydarzeniach. Zapewniamy darmowy wpis wszystkim lokalnym firmom na Kaszubach i okolicach, a także reklamę premium, projektowanie stron internetowych, przygotowywanie materiałów graficznych, wideo oraz wsparcie marketingowe.