Badanie i wybranie odpowiednich słów kluczowych jest jedną z najważniejszych podstawowych czynności, które musisz wykonać, aby lokalne SEO przynosiło Tobie zamierzone rezultaty.
podstawy lokalnego seo slowa kluczowe

Lokalne SEO słowa kluczowe i ich wyszukiwanie to druga części Lokalne SEO Przewodnik w której skupimy się na słowach kluczowych. Czym są oraz jak wybrać najlepsze słowa kluczowe dla Twojego lokalnego biznesu.

Jeżeli jeszcze nie przeczytałeś części pierwszej Lokalne SEO Przewodnik to zachęcamy, abyś nadrobił tą zaległość ponieważ kolejne części tworzą pewną całość, a poruszanie się po nich chronologicznie znacznie ułatwi Tobie zrozumienie poszczególnych kroków i terminów. Pierwszą część poradnika możesz przeczytać Tutaj

podstawy lokalnego seo
Lokalne SEO Przewodnik . Podstawy lokalnego SEO 1/10

Na wstępie do tego rozdziału spróbujmy odpowiedzieć na pytanie co to są słowa kluczowe.

Jeżeli chcielibyśmy przyrównać cały proces tworzenia strategii lokalnego seo do gotowania, mógłby on wyglądać następująco. Po pierwsze musisz wiedzieć co chcesz zrobić – być wyżej w lokalnych wynikach wyszukiwania to wiemy. Później szukasz odpowiedniego przepisu – informacji jak postępować, zdobywasz trochę podstawowej wiedzy. Następnie patrzysz czy masz odpowiednie składniki i produkty do przyrządzenia potrawy – i to właśnie słowa kluczowe są jednym z takich składników, których będziesz używać, aby przyrządzić „idealne lokalne SEO”. Dopiero gdy już wszystko masz zabierasz się za gotowanie.

Co to jest lokalne seo słowa kluczowe ?

Najprościej mówiąc są to logiczne ciąg znaków, wyrazy, zwroty, grupy wyrazów stosowane w celu wyszukiwania interesujących Nas informacji w wyszukiwarkach internetowych. Czyli dokładnie to co wpisujesz w Goolge codziennie, aby w wynikach wyszukiwania odnaleźć to czego szukasz.

Keyword research czyli wyszukiwanie słów kluczowych jest również ważny z kilku innych powodów:

  1. Aby prawidłowo utworzyć stronę docelową, czyli Twoją stronę główną, która koncentruje się na słowach i frazach, których szukają internauci.
  2. Aby zrozumieć zachowania wyszukiwania lepiej i zrozumieć swoją grupę docelową.
  3. Aby znaleźć pokrewne rynki, aby rozwinąć się i przeorientować opisy, sposób prezentacji swoje usługi, produktu.
  4. Aby pozyskać więcej sposobów na przyciągnięcie idealnych klientów, poprzez dostarczanie odpowiedzi na ich zapytania.

Musisz wiedzieć, jakie frazy są wyszukiwane, które odnoszą się do Twojej firmy, branży.

Na przykład, możesz być bistro serwującym wegetariańskie burgery, ale „wegetariańskie burgery” to niekoniecznie jest to, czego szukają Twoi klienci. Mogą oni częściej wpisywać w wyszukiwarce “vege burger”, “zdrowy burger”, “zdrowy hamburger” lub coś zupełnie innego. Musisz więc być świadomy trendów wyszukiwania i dostosowywać się do nich. Zazwyczaj to co Nam wydaje się oczywistą drogą jaką podążają klienci podczas wyszukiwania okazuje się często dalekie od prawdy.

Dla przykłady, dokonajmy dość podstawowego wyszukania dla “wegański burger reda”.

wegański-burger-reda-Google-Search

Jak widać „wegański burger reda” nie ma żadnej lokalnej konkurencji. Pytanie czy :

  • Żadna restauracja, bar nie oferuje takiego dania
  • Nikt nie szuka takiej frazy lokalnie w tym miejscu więc nie warto używać tego słowa kluczowego
  • Ktoś nie wykorzystał „łatwego” sposobu na pozyskanie klientów szukających takiego produktu

Teraz przejdźmy do najważniejszej części czyli technik,  które pozwolą Ci rozpocząć badania lokalnych słów kluczowych i zidentyfikować swoje własne słowa kluczowe.

Zidentyfikuj lokalne seo słowa kluczowe

Twoje własne doświadczenie i osąd jako właściciela, menagera lub pracownika firmy jest tutaj Twoim pierwszym wyznacznikiem.

Co sprzedajesz? Jak byś tego szukał, gdybyś był klientem?

Na przykład, jeśli sprzedajesz “burgery wegeteriańskie”, to mamy już jeden obszar zdefiniowany.

Aby zbudować własną listę kluczowych słów kluczowych, przejdź do Google, wyszukaj swoje zapytanie i zwróć uwagę na to, co Twoi konkurenci lub firmy z podobnych branż umieszczają w swoich tytułach stron.

Na przykład, oto co pojawia się, gdy wyszukuję “pizza gdynia” w Google:

pizza-gdynia-Google-Search

Istnieje wiele różnych zwrotów używanych zarówno przez same firmy, jak i przez klientów w recenzjach

Takie wyszukiwania mogą pomóc Ci zrozumieć, jakiego rodzaju frazy są używane przez konkurentów i wyszukiwarki.

Rozszerzaj swoje podstawowe terminy za pomocą modyfikatorów słów kluczowych.

Następnie, musisz wydłużyć słowa kluczowe. Treści zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych o tak zwanym długim ogonie (np. najlepsza pizza z bekonem w Gdyni ) uzyskują współczynnik klikalności do 19% wyższy niż treści zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych o krótkim ogonie (pizza w Gdyni).

Modyfikatory słów kluczowych (rzeczy, które dodajesz do podstawowych słów kluczowych) również sprawiają, że Twoja ogólna strategia słów kluczowych jest bardziej zróżnicowana, ponieważ możesz skorzystać z mniej konkurencyjnych możliwości wyszukiwania organicznego oraz dotrzeć do odpowiednich klientów.

Jeżeli nie do końca rozumiesz co to są modyfikatory słów kluczowych, jest kilka sposobów, aby je znaleźć.

Po pierwsze, przeprowadź własne wyszukiwanie w Google – sprawdź, jakich fraz używają Twoi konkurenci, co mówią klienci w recenzjach (patrz poniżej) i Q&A oraz co mówią ludzie, którzy również pytają.

Po drugie, dla bardziej dogłębnych badań słów kluczowych możesz użyć narzędzia takiego jak Ahrefs, aby zidentyfikować możliwości.

Podsumowując…Lokalne seo słowa kluczowe

Jak zrobić lokalne badanie słów kluczowych:

  1. Lokalne SEO słów kluczowych obraca się wokół identyfikacji trzech części głównych obszarów: Twojego podstawowego słowa kluczowego, Twoich modyfikatorów słów kluczowych i Twojej lokalizacji.
  2. Zidentyfikuj podstawowe terminy, korzystając z własnej wiedzy na temat swojej niszy i wyników wyszukiwania Google.
  3. Stwórz słowa kluczowe o długim ogonie, identyfikując modyfikatory słów kluczowych za pomocą narzędzi wyszukiwania takich jak Ahrefs lub funkcji Google SERP.
  4. Uporządkuj swoją listę słów kluczowych według intencji wyszukiwania i ważności.

W następnej części dowiesz się co to jest GMB – Google My Business – Google Moja Firma. Jest to podstawowe narzędzie do budowania lokalnego SEO. Bez opanowania do perfekcji wszystkim możliwości GBM nie masz szans na wysokie pozycje w lokalnych wynikach. Koniecznie musisz przeczytać część trzecią Naszego przewodnika.

Podaj dalej...

Udostępniaj Nasz artykuł z Hashtag #wspieramlokalnych na swoich mediach społecznościowych.

Dzięki temu wspierasz lokalnych przedsiębiorców i pomagasz budować Nasz portal.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

Masz coś do dodania ? Napisz komentarz

Zapisz się na Naszą listę powiadomień :

Szanujemy Twój adres mailowy. Nie martw się nie wysyłamy spamu.

ReLok #wspieramlokalnych

Jesteśmy Waszą lokalną bazą wiedzy o firmach, ogłoszeniach i wydarzeniach. Zapewniamy darmowy wpis wszystkim lokalnym firmom na Kaszubach i okolicach, a także reklamę premium, projektowanie stron internetowych, przygotowywanie materiałów graficznych, wideo oraz wsparcie marketingowe.