fbpx
Jednym z najlepszych sposobów na stworzenie skutecznej strategii marketingowej Instagram jest być w pełni świadomym wszystkich kluczowych biznesowych i marketingowych trendów na tej platformie.

Trendy marketingowe w Instagram na rok 2021

Ponad miliard aktywnych użytkowników miesięcznie na świecie, około 20% wszystkich mieszkańców Polski posiada konto tam konto. Instagram jest jedną z najlepszych platform mediów społecznościowych.

Mimo, że jego właścicielem jest Facebook i jest z nim ściśle powiązany to nadal jest po części samodzielnym gigantem mediowym, który rządzi się swoimi prawami. Dlatego ważne jest, aby firmy ,które mają już skuteczne strategie marketingowe na FB poświęciły czas na wykorzystanie potencjału Instagrama. Jednym z najlepszych sposobów na stworzenie skutecznej strategii marketingowej Instagram jest być w pełni świadomym wszystkich kluczowych biznesowych i marketingowych trendów na tej platformie.

Oto najlepsze trendy marketingowe dla biznesu na rok 2021. Możesz z nich korzystać do tworzenia zwycięskiej strategii marketingowej Instagram.

1. Wsparcie Społecznych Idei

W przeciągu ostatnich dwóch lat na Instagramie pojawiało się wiele kluczowych spraw społecznych, które stały się niezwykle popularne. Świat przechodzi przez rewolucję „sprawiedliwości społecznej” i Instagram pomaga szerzyć idee głoszone przez ludzi ! Tendencja ta była silna w 2020 roku i prawdopodobnie będzie nadal dobrze do 2021 roku, nie można zaprzeczyć, że Instagram stał się jedną z głównych platform dla spraw społecznych. Profile, które pokazują wsparcie dla ważnych ruchów społecznych zdobywają zwolenników i klientów. Młodsze pokolenia zdecydowanie preferują marki, które wykazują się empatią, są ludzkie i zwracają uwagę na to co dzieje się na świecie.

2. Opowieści Instagram

Instagram Stories stały się najbardziej popularnym rodzajem treści na platformie. Istnieje ponad 500 milionów kont Instagram, które korzystają z tej opcji każdego dnia. Instagram Stories są tak popularne, ponieważ są one intrygujące, łatwe w obsłudze i nie wymagają dużego wysiłku produkcyjnego. Instagram stworzył swoją funkcję Story po zobaczeniu, jak popularny swego czasu był Snapchat. Marki mogą korzystać z funkcji Instagram Story, aby zapewnić szybkie aktualizacje na temat produktów, sprzedaży, czy  za kulisami ciekawostek o firmie. Stories pomagają utrzymać zaangażowanie fanów. Ponieważ zawartość Story jest tak łatwo konsumowalna, wiele osób je preferuje. Tak więc, to jest wygrana dla obu stron. Ze względu na dużą popularność Instagram Stories, na pewno będą one nadal silnym trendem w 2021 roku.

3. Zakupowe Posty

Instagram Stories stały się najbardziej popularnym rodzajem treści na platformie. Istnieje ponad 500 milionów kont Instagram, które korzystają z tej opcji każdego dnia. Instagram Stories są tak popularne, ponieważ są one intrygujące, łatwe w obsłudze i nie wymagają dużego wysiłku produkcyjnego. Instagram stworzył swoją funkcję Story po zobaczeniu, jak popularny swego czasu był Snapchat. Marki mogą korzystać z funkcji Instagram Story, aby zapewnić szybkie aktualizacje na temat produktów, sprzedaży, czy  za kulisami ciekawostek o firmie. Stories pomagają utrzymać zaangażowanie fanów. Ponieważ zawartość Story jest tak łatwo konsumowalna, wiele osób je preferuje. Tak więc, to jest wygrana dla obu stron. Ze względu na dużą popularność Instagram Stories, na pewno będą one nadal silnym trendem w 2021 roku.

4. Idzie na Żywo

Przekaz na żywo na Instagram Stories zyskują dopiero na popularności. W samym 2019 roku, użytkownicy Instagram oglądali 1,1 mld godzin wideo na żywo na Instagram. Wiele marek zwróciło uwagę na ten trend i zaczęły iść na żywo w celu sprzedaży swoich produktów i angażować swoich zwolenników w czasie rzeczywistym. Na przykład, marki rowerowe mogą jeździć na żywo i prezentować swój sprzęt na szlakach, marki turystyczne mogą pokazać egzotyczne miejsce na wakacje, marki technologiczne mogą zademonstrować nowy produkt, itp. Ilość pomysłów jest nieskończona, jeśli chodzi o wykorzystanie tego rozwiązania do tworzenia wartości dla odbiorców.

5. Bębny

( staramy się wprowadzać trochę polskich nazw dla oferowanych rozwiązań niezależnie od tego jak śmiesznie to brzmi 🙂 – Bęby – Reels)

Instagram Reels został wydany w sierpniu 2020 roku i pozwala użytkownikom Instagram do edycji i publikacji filmów, które trwają około 15 sekund. Instagram oczywiście zauważył duży sukces TikTok i chciał podążać za nim. Ponieważ TikTok jest stale zagrożony zakazem w Stanach Zjednoczonych, Instagram Reels ma prawdziwy potencjał, aby pochwycić kawałek rynku w tej specyficznej dziedzinie krótkich filmów wideo. Istnieje też możliwość że to właśnie Instagram Reels będzie głównym trendem na Instagram w 2021 roku.

 

Instagram jest nadal jedną z najczęściej używanych platform mediów społecznościowych na świecie. Jeśli Twoja firma może stworzyć wysokiej jakości konto Instagram i używać go skutecznie, to może to być niezwykle korzystne dla Twojej firmy. Ze względu na niesamowitą wartość jaką ma Instagram dla firm, nie ma praktycznie żadnego powodu, dla którego Twoja firma nie powinna podejmować starań, aby zaistnieć na Instagram. Większość z najlepszych marek na świecie mają konta Instagram, które są bardzo aktywne. Jeśli możesz skorzystać z trendów wymienionych w tym artykule, to możesz być dobrze na drodze do sukcesu na Instagram w 2021 roku.

ReLok również oferuje dedykowane rozwiązanie dla Instagram, aby Wasza praca nad profilem na Instagramie spotkała się z zasłużonym uznaniem.

Podaj dalej...

Udostępniaj Nasz artykuł z Hashtag #wspieramlokalnych na swoich mediach społecznościowych.

Dzięki temu wspierasz lokalnych przedsiębiorców i pomagasz budować Nasz portal.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

Masz coś do dodania ? Napisz komentarz

To jest ciekawe:

MIBO

MIBO to firma oferująca profesjonalne

Nypel

Świadczymy usługi w zakresie profesjonalnego

Polub Nas

Zapisz się na Naszą listę powiadomień :

Szanujemy Twój adres mailowy. Nie martw się nie wysyłamy spamu.

ReLok #wspieramlokalnych

Jesteśmy Waszą lokalną bazą wiedzy o firmach, ogłoszeniach i wydarzeniach. Zapewniamy darmowy wpis wszystkim lokalnym firmom na Kaszubach i okolicach, a także reklamę premium, projektowanie stron internetowych, przygotowywanie materiałów graficznych, wideo oraz wsparcie marketingowe.